2010. január 6., szerda

Az véradásról...

Pár dolgot megjegyeznék a véradásról:
- mindenképpen igyatok előtte sok-sok vizet, de ne csak aznap, kampányszerűen, jobb előtte pár mnappal már "feltankolni"
- egyetek előtte mindenképpen
- aznap reggel ne igyatok kávét (vízhajtó hatású, ugye)

Nos, én mind a kettőt igyekeztem megtenni, mégis, tegnap kevesebb vizet ihattam, meg a kávé kihajthatta belőlem ami volt. Ennek eredményeképpen, meg gondolom pár másiknak, a hemoglobin szintem pont 170 volt, amivel már nem adhattam vért. Ezek után, miközben az ujjamat nyomkodták a mintavételhez, mondták, hogy elég lassan jön, ittam-e eleget, odanéztem és komolyan megszédültem. Mondhatnám ,hogy tiszta szégyen, de hát ez van, nem mindenki bírja. Múlt évben azonban többször sikerült megvágnom az ujjam, mégsem voltam rosszul, a teljes vérképet mikor megnézetem, direkt nézni szoktam az üvegcsét, hogy edződjek, most mégis megtörtént a rosszullét, amire 18 éves korom óta nem volt példa.

Mégis, elmegyek megint vért adni, amikor jönnek. A következő elhatározásokkal: előtte legalább egy héttel minden nap magamba töltök 2-3 liter vizet. Aznap reggel nem fogyasztok kávét. Nem nézegetem a kifolyó vért :-) Miért csinálom mégis, ha most volt egy ilyen rossz élmény? Egyszerű: társadalmilag is fontos, hogy legyen utánpótlás, másrészt pedig a vérnek is jól jön a frissítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése