2010. január 3., vasárnap

A visszatérés

Minden ember életében elkövetkezik egy pillanat, amikor abbahagy valamit, ami fontos. Néha van újrakezdés, mert azért ott van a fejedben, ott mozog a tudatodban, hogy valamiért csináltad. Én miért csináltam, miért kezdtem el? Egyszerű: ki akartam írni magamból sok mindent, választ kerestem, mert elhagytak, itt akartam kiírni mindent. Mi változott közben? Élveztem az írás örömét. Azt, hogy van aki értékeli, aki erőt meríthet belőle, hogy van akinek ugyanez jár a fejében, de tetszik neki az én megfogalmazásom - hát igen, ember vagyok, az ember pedig hiú is tud lenni, akár bevallja, akár nem. Itt gondoltam át közösségileg a dolgokat. Aztán változott más is: visszatértek, majd megint elmentek, közben pedig sok minden történt. Hazugság lenne azt mondani, hogy csak a szépre és jóra emlékszem, de az igaz, hogy a jó dolgok jutnak eszembe automatikusan, a többi pedig emlékeztetés magamnak. Ez is megváltozott, hogy megtanultam: mi az amit nem szabad beszéd nélkül kiírni, ha tudod, sőt, akarod, hogy nézzék a blogod számodra fontos emberek. Amikor nem beszélsz otthon, de próbálsz célozni rá, hogy "hé, nézd már meg!". Úgy teszel, mintha nem számítana. Aztán meg úgy érzed, hogy már nincs miért folytatni. Besokalsz. Mások blogjától is.
Azonban van mindig visszatérés. Mert a megváltozott dolgokból jön a tanulság. Amikor újra élsz, de csak csökönyösen nem folytatod, pedig gondolsz rá. "Megmondtam, most szünet lesz". Mindig erre emlékezteted magad. Aztán elkezdesz újra arra gondolni, hogy jó volt ez, amikor kiírtad magadból a dolgokat. És nem csak ami zavart vagy frusztrált, hanem a jót is. És hé, most újra "élet van a szememben", ahogy mondták nekem egyszer. Nem határoztam el magam január elsejével, semmi ilyesmi nem történt. Egyszerűen most érzem azt, hogy megint érdekel az, hogy világgá kürtöljem néha mit gondolok. Most például azt, hogy visszatértem a globális közlés színterére, mint egy vércsepp, ami lehet csak egy csepp, de ha mindenki kiesne a vérkeringésből, meghalna a test. Szóval most újra keringek. Sok a közölni valóm. Majd leszűröm melyik a jó, melyik a felesleges szó. Most is sok volt, de jól esett írni. Vannak tervek, és lesz szakmai blog is. Persze nyílt forrásról és termékekről, oktatásról, informatikáról. Külön lesz, máshol, itt marad a magánélet és nem keverem a kettőt.
Röviden: visszatértem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése