2008. december 30., kedd

Szezám tárulj

Megvan a szolid bája annak, ha a biztonsági vasrács felső zárjában elfordul egy olyan kulcs, amelyik nem abba való. Igen, pontosan. Utána nem jön ki. Este tíz után ez különösen vicces. Főleg, ha egy szál papucsban állsz kint, mert csak a szomszédhoz akartál átugrani egy kis időre, kint -10 celsius. Ilyenkor kell hívni a szerelőt, aki lehetőleg non-stop rendel. Találtam is egy szakembert. Nos, a zár 2800 forint volt, mikor megvettem, a kinyitása 12000 forint. Nem szoktam spórolni a záron, de ehhez a rácshoz ezt az egy Elzettet árulták.
Annak is megvan a bája, ha az általad biztonságosnak hitt vasrács zárját kb. 1,5 perc alatt nyitja ki a szakember. Ekkor elgondolkozol, hogy most mi a francnak is hordasz még két tollas kulcsot. A legédesebb az egészben, hogy megkértem nézzen rá a többi zárra. A válasz: kezdő betörőnek 10 perc. Oké, de mit lehet ezzel kezdeni? Kiderült a zárak egy részével nincsen gond, csak az, hogy kiáll egy részük az ajtóból és lehet köré védelmet építeni. Nos, ez ma meg is fog történni, betétcserével együtt. Ez lesz kb 20000 forint. Viszont megéri a nyugalmat. Azután megtudtam, hogy 150ezer forintért már be is építenek egy kívül belül fém ajtót, ami ráadásul szigetelésben is jobb. Ezen felül nem is bírja el három zsanér, lesz abból négy is. Plusz ugye vésni is kell, mivel az ajtót tokostól kiveszik. A vésés, fúrás és hasonló szavaktól mostanában kicsit rámjön az idegesség. Elképzeltem, ahogyan ezt szétkapják, körbevésik az ajtót, összerondítják az amúgy is csiszolandó parketta maradék fényezését és megint porban úszik a lakás, utána köműves, körbefestés.... Egyelőre marad a zárak megerősítése, ami elég biztonságos és szerintem pár hónapig elég is lesz. Azután, ha úgy döntök, hogy kell cirkó, akkor már a fürdőt is megcsináltatom egyben, és ebben az esetben mindegy lesz, mert porban fog állni minden. Akkor viszont ajtót is cserélek. Nehogy valaki belopódzon és leverje a szép csempémet, hogy elvigye....
Tanulság: minden rosszban van valami jó, most például találtam egy jó záras szakembert, aki normális, segítőkész és teljesen korrekt. Ez megért 12000 forintot. De tényleg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése